Cookie beleid ACV Assen

De website van ACV Assen is in technisch beheer van VoetbalAssist en gebruikt cookies. Hieronder de cookies waar we je toestemming voor nodig hebben. Lees ons cookiebeleid voor meer informatie.

Functionele cookies

Voor een goede werking van de website worden deze cookies altijd geplaatst.

Analytische cookies

Binnen de site worden er op dit moment geen analytische cookies gebruikt.

Marketing cookies

Facebook Toestaan Niet toestaan

Tour de Grolsch voor sponsoren van ACV

12 december 2017 19:45

Niels Vanderveen

De bus van Drenthe Tours zat woensdag 8 november helemaal vol voor een ‘Tour de Grolsch’ naar Enschede. Sponsoren van ACV bezochten er eerst de Grolsch Veste, de thuishaven van FC Twente. Daarna stond een bezoek aan de Grolschfabriek op het programma, dat de sponsorcommissie had samengesteld. Gezien de reacties had de commissie eer van haar werk.

In de ontvangstruimte van de Grolsch Veste kwam ACV meteen in beeld. Aan een wand prijkten de foto’s van spelers die meer dan honderd wedstrijden voor FC Twente speelden. Te midden van dit speciale gezelschap ook het portret van de in 2008 overleden Ab Gritter. Voor zijn loopbaan in het betaalde voetbal speelde hij bij ACV, waar hij de lijst van topscorers aller tijden aanvoert.

 

Het portret van Ab Gritter in de Grolsch Veste (foto: Bennie de Boer)

Het portret van Ab Gritter in de Grolsch Veste (foto: Bennie de Boer)

 

Een drietal oudgedienden van FC Twente gaf een rondleiding door de Grolsch Veste, die onder meer door de luxueuze kleedkamer van de thuisclub voerde. De sponsoren stonden later aan de rand van het veld en klauterden ook naar de bovenste rijen van de tribune. Een aparte attractie was het schieten op een doel met gaten. Fotograaf Bennie de Boer stal de show, want hij scoorde als enige. Na de rondleiding serveerde FC Twente een prima lunch.

 

De sponsoren in de kleedkamer van FC Twente (foto Bennie de Boer)

De sponsoren in de kleedkamer van FC Twente (foto: Bennie de Boer) door op de foto te klikken verwijzen we je naar de overige foto's

 

Vervolgens reed chauffeur Mario (geboren op Sicilië) de groep naar de Grolschfabriek. Ook daar werd een rondleiding gegeven. Visueel interessant maar ook het relaas van de jonge gids maakte indruk en dan vooral met betrekking tot de productiecijfers. Elk uur rollen er 40.000 beugels, 120.000 pijpjes, 72.000 blikken, 40.000 exportflessen en 500 vaten van de loopband. Anderhalf miljoen liter bier wordt er per dag (!) bij Grolsch geproduceerd. Dat lijdt tot een jaarproductie van 2,7 miljoen hectoliter. Het proces speelt zich af langs bijna volledig geautomatiseerde productielijnen. Toch is de menselijke maat daarbij niet helemaal uitgeschakeld. Een speciaal testteam zet de mond aan het glas om te proeven of de juiste smaak is gerealiseerd.

 

Ook deze rondleiding werd culinair afgesloten. Er stond een stamppotdiner klaar, waarbij de bierdrinkers konden kiezen uit de vele soorten die Grolsch in het assortiment heeft. Op de terugreis werd al weer gefilosofeerd over een volgende sponsortrip. Dirk Geertsema dropte alvast een idee.

Foto's van deze dag zijn ook hier te vinden: https://photos.google.com/share/AF1QipOuLZXHQZ_b8-eh-U93hHupW3ba-dVIe_4wWAoYjlbE7pf-OZfiNZ4lDeEq0pVqcA?key=dUcwVktPUHF4U3pJRUo4Zk1HTDJPLUFxSEtjSWtR

Bron: Bennie de Boer
Delen

voeg je eigen gadgets toe aan deze pagina!